top of page
Blog


S čím vám pomůže facilitátor
Dá rámec problému a pomůže se zorientovat Facilitátor není expert na obsah, ale na proces. Pomáhá týmu vidět „mapu“ – kde jsme, co řešíme a jaké máme možnosti. Vnáší do diskuze strukturu, která umožní přemýšlet jasně a v souvislostech. „Z chaosu se stává systém. Z nejistoty směr.“ Ušetří vám čas, abyste se mohli věnovat své práci Facilitátor drží proces, hlídá čas i směřování, takže se lidé mohou soustředit na to podstatné – na obsah, rozhodnutí a výsledky, ne na řízení debat
Minut čtení: 1


L&D s omezenými zdroji: Jak na to?
Na smysluplný rozvoj zaměstnanců není potřeba obrovského rozpočtu, jde to dělat lépe.
Minut čtení: 4


Odkud čerpám na téma L&D
V oblasti Learning & Development (L&D) čerpám z různorodých zdrojů, něci mi padá přes feedly, vyhledávám nástroje, které mohou být...
Minut čtení: 3


Vhodné L&D technologie: LMS, LXP a další nástroje
Hledáte platformu na firemní vzdělávání a nacházíte se v džungli zkratek typu LMS, LXP, LCMS a spousty dalších? Nejste v tom sami. Čím...
Minut čtení: 5


Trendy v L&D: Microlearning, gamifikace a další inovace
Někdy je těžké udržet pozornost lidí při klasickém školení, ať už online nebo naživo. Firemní vzdělávání se ale neustále vyvíjí a...
Minut čtení: 4


Metoda OKR (Objectives and Key Results)
Máš-li víc jak 3 priority, nemáš žádné priority. S metodou OKR (Objectives and Key Results) mě kdysi seznámila Denisa Lešková a já na...
Minut čtení: 4


Jak budovat vzdělávací kulturu ve firmě
Kdy si můžeme pozitivně odpovědět, že vzdělávání je součástí naší firemní DNA? Vzdělávací kultura znamená, že rozvoj je přirozenou...
Minut čtení: 4


Jak sladit strategické vzdělávací potřeby s reálnými kompetencemi: Gap analýza
Poté, co si v naší organizaci definujeme strategické vzdělávací potřeby , přichází další, neméně důležitý krok: sladit tyto potřeby s...
Minut čtení: 3


Jak měřit efektivitu a ROI vzdělávacích programů
Jak prokázat, že peníze a čas vložené do vzdělávání skutečně přinášejí měřitelný užitek? Manažeři a vedení firmy chtějí vidět reálná...
Minut čtení: 3


Jak provést efektivní analýzu vzdělávacích potřeb: Inspirace ze zahraničních přístupů
Když vzdělávací programy neslaví ve firmě úspěch, může za tím být například to, že na začátku chybělo zjištění, v čem se vůbec...
Minut čtení: 3


Když nás čeká prezentace a na přípravu není čas
Ve spolupráci s Prostorem 8 jsme připravili videokurz O Sebeprezentaci , který vás provede uceleným tréninkem směřující k přirozenému...
Minut čtení: 2


Jak probíhá Solving by walking v Praze?
V tomto programu vycházíme z toho, že pohyb a chůze usnadňuje hledání řešení z našich problémů. Nemusím se tu rozepisovat o zdravých...
Minut čtení: 1


Narušujeme vzorce, pracujeme na změně
Model obsahuje 6 kroků, kterými postupně procházíme. A protože se počítá s tím, že chtěná změna nenastane hned, pracuje se s modelem kruhu.
Minut čtení: 3


Chůze pomáhá vyvést z kruhu myšlenek
Rozhodnout se k vlastní spokojenosti, vyjasnit si priority, podívat se na konflikt s nadhledem
Minut čtení: 1


Kdy si pozvat facilitátora, kdy mediátora a kdy raději zvolit supervizi?
Facilitátor, mediátor, supervizor... kdo se má v tom vyznat. názvy jsou si podobné. Navíc v praxi se ve výsledku mnohdy překrývají. Tak...
Minut čtení: 2
bottom of page